Waarom mag je geen hennep kweken?

Hennep bevat vrijwel geen THC, en word dus ook niet gebruikt als drugs. Waarom word er dan altijd gesproken over ''Hennepkwekerijen opgerold''?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Omdat je officieel niet meer dan drie planten ervan mag kweken, en officieus er zelfs wel vijf mag hebben. Zo'n kwekerij heeft echter tientallen of nog meer planten.
Industriële hennep bevat vrijwel geen psychoactieve eigenschappen, maar de hennepsoort marihuana wordt vooral gebruikt om zijn psychoactieve eigenschappen. Deze bevat juist een hoog percentage van 5 tot 20 procent THC (de belangrijkste psychoactieve component).
Amadea
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Je begrijpt blijkbaar niet dat marihuana (wiet) van Cannabis sativa gemaakt wordt en dat een eenjarige plant uit de hennepfamilie is? 't Is verwarrend al die verschillende termen, dat geef ik toe. Maar wietplanten zijn dus hetzelfde als hennepplanten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle wietplanten zijn hennepplanten maar niet alle hennepplanten zijn wietplanten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
(THC-houdende) hennep of Cannabis mag niet gekweekt worden omdat de staat er dan geen belasting over krijgt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het niet met je eens dat de reden dat de staat er geen belasting over krijgt de reden is dat je het zonder meer mag kweken.
Zal ik als enige er tegenin gaan.
Je mag in nederland best wiet kweken.
Voor eigen gebruik is dit beperkt tot een aantal planten.

Maar met de bijbehorende vergunningen mag je ook op grote schaal kweken.
Dit is natuurlijk wel bedoelt voor medicinale doeleinden.