Kan je een tatoeëerder aanklagen?

gelukkig zijn al mijn tatoeages goed gegaan maar soms zie je foto's van tattoo's die verkeerd zijn gegaan bijvoorbeeld een letter vergeten of iets dergelijks.
zou je dan diegene kunnen aanklagen of staat dat in de overeenkomst die je tekent voor hij begint?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
5.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nooit van het sterrenmeisje gehoord? Wel een vreemd verhaal, uiteindelijk is de rechtszaak niet doorgegaan maar ik dacht eraan toen ik je vraag las: http://www.deondernemer.nl/buitenland/508482/Geen-rechtszaak-om-sterrenmeisje.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
slapen als je gezicht getatoeëerd wordt vind ik wel erg knap. geweldige profiel foto btw ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meisje gaf in DWDD fragment toe (toen ze dacht dat de camera's uit waren) dat ze niet sliep.

Het beste antwoord

Voordat de tatoeëerder begint met tatoeëren word er eerst een tekening gemaakt. Deze tekening drukken ze dan op je huid zodat de afbeelding of letters op je huid komen te staan. In deze laatste fase voor het tatoeeren kun je nog zeggen of je akkoord gaat of dat het toch niet is zoals je helemaal wilt. Vervolgens hoef de tatoeeerder alleen nog de lijntjes over te trekken (iets wat moeilijker is dan het klinkt!!)

Er kun dus niks mis gaan want je bent er zelf bij. Mocht tijdens het tatoeëren iets mis gaan dan ligt de verantwoordelijkheid bij de tatoeëerder. Dan kun je proberen om er samen uit te komen of om juridische stappen te ondernemen.

De kans is dus minimaal dat de tatoeage er niet uit komt te zien als jij wilt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet dat je eerst de tekening op je krijgt (ik heb er zelf 3;) ) maar als de tatoeeerder bijvoorbeeld moet niezen lijkt het me sterk dat je er samen uitkomt als er een flinke streep staat

Andere antwoorden (3)

Je kunt iedereen aanklagen, maar de kans op succes is niet zo groot, tenzij je opzettelijke onachzaamheid of iets dergelijks kunt bewijzen.
Als de man zijn best gedaan heeft maar een foutje gemaakt heb je pech, net als bij de tandarts...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is wel verschil tussen het vergeten van een letter door en tattooëerder of het trekken van de verkeerde kies door een tandarts lijkt mij.
Wanneer iemand (en dus ook een tatoeëerder) een overeenkomst niet nakomt, kan er sprake zijn van een mogelijkheid om schadevergoeding te krijgen.

In een geval zoals dit, lijkt schadevergoeding erg haalbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ee tattoeërder kan je niet aanklagen. Zoals geoemd is ga je accoord met de door de tattoëerder getoonde wenselijke voorbeeldafbeelding die jij wilt en kan het haast niet fout gaan.

Het is een vrijwillige verandering die jij ondergaat aan je lichaam, een tattoo valt eigenlijk in de categorie "zelfverminking", (al zien mensen de een tattoo willen of zetten dat meer als een versiering), en hier zitten nu eenmaal risico's aan zoals naalden die geinfecteerd kunnen raken door onzorgvuldig gebruik, er wordt inkt in je lichaam gespoten wat niet gezond is, en de huid kan gaan ontsteken als je het niet goed nabehandeld of niet goed genoeg hierover geinformeerd bent of het niet goed begrepen hebt.

Kortom, je neemt een risico voor een verminking aan je lichaam die niet nodig is en daar kan je andere mensen net voor aanklagen. Ook niet als je achteraf toch niet tevreden bent, tenzij achteraf bleek dat de naalden niet steriel waren en je gezondheid risico neemt maar door een vergeten letter loopt je gezondheid geen gevaar. Het is net als vrouwen die een borstvergroting ondergaan, dat is een wens om mooier te worden maar niet broodnodig, als blijkt dat die borsten toch niet zo mooi stonden als je verwachtte kan je ook de plastisch chirurg niet aanklagen, wel als blijkt dat de materialen die ze gebruikt hebben besmet waren en die vrouw er ernstig ziek van wordt.

Toegevoegd na 3 minuten:
"en daar kan je andere mensen net voor aanklagen"

"net" moet zijn "niet".