Als je 16 bent en je rijdt snor scooter blauw kenteken wat is de boete ervoor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2.3K
Amadea
11 jaar geleden
Bedoel je dan dat je erop rijdt zonder een rijbewijs te hebben?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang jij een geldig brommerrijbewijs hebt is er geen probleem. Ik ben zelf 1 keer aangehouden voor rijden zonder rijbewijs, maar de agent had dezelfde afkomst als ik, dus mocht ik te voet verder zonder bekeuring.

Antwoorden (3)

De boete is dan 80 euro
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang je een rijbewijs hebt krijg je geen boete.
Voor alle andere delicten kun je de onderstaande link raadplegen.
Wanneer je jonger was dan 16 waren de bekeuringen gedeeld door 2 maar dat is dus niet het geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jullie begrijpen toch wel dat ik bedoel als ik erop rijdt en dan wordt aangehouden zonder een rijbewijs
Amadea
11 jaar geleden
Hoe zouden wij dat moeten begrijpen als jij dat er niet bij vermeldt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke wat is de boete nou
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier staat geen vast bedrag voor, dit wordt bepaald door de officieer van justitie.
Nou moet je je niet druk maken om de Boete maar meer om de verzekering. Een niet rechtmatige bestuurder is namelijk niet verzekerd. Als jij een ongeval veroorzaakt (zelfs zonder schuld) ben jij fout. Wanneer je iemand invalide rijdt kan de schade in de tonnen zo niet in de miljoenen lopen.
De boete zal rond de 200 euro liggen maar is niet vast te stellen door ons.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iemand die ik ken heeft net voor dit feit via de officier 115 euro boete gekregen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
't Duurde wel van september tot mei voordat de boete op de mat lag. Je kunt dus nog even sparen.......
De boete voor het rijden op een scooter zonder rijbewijs bedraagt 180 euro.
Amadea