Na hoeveel jaar samen wonen ben je wettelijk verplicht alles te delen bij uit elkaar gaan?

Na hoeveel jaar gezamenlijk inkomen ben je verplicht bvb je inboedel te verdelen na uit elkaar gaan.

Toegevoegd na 55 seconden:
Zonder huwelijk of geregistreerd partnerschap.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Niet. zonder wettelijk geregistreerd document ben je elkaar wettelijk niks verschuldigd, zelfs niet na50 jaar. Moreel gezien ligt het misschien.anders.

Er is dus geen wettelijke verplichting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
Hoe je zonder samenlevingscontract je spullen kan verdelen daarover is op internet wel het een en ander te vinden. Zie bijvoorbeeld: http://www.eindesamenwonen.nl/inboedel-boedelverdeling.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een mogelijkheid, geen wettelijke verplichting
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist.
En zelfs met een contract, hoe dan ook,
is er geen wettelijke verplichting om alles samen
te delen.

Andere antwoorden (1)

Als jullie geen samenlevingsovereenkomst hebben opgesteld, hebben jullie eigenlijk geen recht op elkaars spullen. Ongeacht de tijd hoe lang je samengewoon hebt.

Het is daarom lastig de boel te verdelen. Tenzij duidelijk is van wie een bezitting is, bijvoorbeeld doordat er een naam op de koopbon staat. H

oud er rekening mee dat jullie wel de gezamenlijke spullen, die jullie tijdens je relatie kochten, eerlijk moeten verdelen.

Je kunt ook alles bekijken en eerlijk verdelen wie wat graag wil en wie er gemakkelijk afstand van doet. En datgene waar jullie niet uitkomen. Zorg wel dat je eruitkomt want als het een rechtszaak wordt ben je duurder uit.

Maar daar is als je geen samenlevingscontract of geregistreerde partnerschap hebt, een tijd aan verbonden.