mag ik iemands foto in een supermarkt publiceren aangezien ik deze persoon zoek en via google of telefoonboek niet kan vinden?

9 maanden geleden iemand via internet ontmoet,lang contact gehad en daarna nooit meer iets gehoord.
Heb geen adres of telefoonnummer van haar en wil haar graag vinden en ontmoeten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Zonder toestemming van de desbetreffende persoon is het wettelijk niet toegestaan een foto van deze persoon ergens te plaatsen (wet op de privacy) en de wet op portretrecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag geen foto van iemand plaatsen zonder hen toestemming daarvoor..

Je hoort misschien niks meer van haar omdat ze geen contact meer wil of iemand anders ontmoet heeft?

(helaas gebeuren dit soort dingen vaker dat mensen gewoon niets meer laten horen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk kan je wel haar naam zonder foto ophangen. Misschien wat bekende kenmerken erbij en dat maakt het misschien wat makkelijker. Maar een foto is niet toegestaan zonder toestemming.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan natuurlijk wel een schets tekenen.