gemeente stuurt post naar fout adres, heeft dit gevolgen?

De gemeente heeft mij een brief gestuurd, met als inhoud dat ze een dwangsom gaan opleggen. Maar ze hebben in de brief het verkeerde huisnummer gebruikt. Ze leggen dus een dwangsom op het verkeerde adres
heeft dit verder nog gevolgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
3K

Het beste antwoord

Als u bedoelt dat er dan geen rechtsgeldige gevolgen voor u meer kunnen gelden, dan: Nee.
Als de brief u toch tijdig bereikt heeft en de inhoud duidelijk aan u gericht is en u hebt er kennis van kunnen nemen dan kunt u zich niet beroepen op foute adressering om onder het in de brief gestelde uit te komen.
Alleen als u de brief nooit ontvangen zou hebben door de foute adressering kunt u hooguit enige uitstel van de in de brief genoemde maatregel vragen maar dan moet u kunnen bewijzen dat de brief u niet bereikt heeft.

Ik lees echter in uw vraag dat het om een dwangsom zou gaan, opgelegd OP 'n bepaald adres, in een brief aan u geadresseerd.
Dit kan bijvoorbeeld een dwangsom zijn inzake achterstallig onderhoud op een perceel dat in uw bezit is ( ik noem maar een dwarsstraat) maar wat niet uw woonadres is.
Ook dat valt in de categorie fout maar verbeterbaar. De gemeente kan in zulke gevallen succesvol de dwangsom opnieuw opleggen met de juiste gegevens.

Er zijn dus voor u geen vrijpleitende voordelen enkel door een foutief huisnummer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoeft geen gevolgen te hebben.

Als de aanschrijving goed is, de dwangsom rechtmatig is kan het foutje herzien worden door een nieuwe brief met de juiste vermeldingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de verzender rust de plicht er voor zorg te dragen dat de brief de geadresseerde daadwerkelijk bereikt. Jij bent niet verwijtbaar als de verzender een verkeerd adres gebruikt.

Dit kan de maatregel dwangsom (enigzins) vertragen, zoals Beer56 ook schrijft, maar niet teniet doen.