wat houdt het in als je op de telex word gezet door de politie?

voor een opdracht voor school moet ik uitzoeken wat er gebeurt met iemand die weggelopen is uit een crisis centrum en waarvan zij vermoeden dat hij opnieuw zelfmoord gaat proberen te plegen. word hij dan op de telex gezet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
20.2K

Antwoorden (1)

de telex wordt tegenwoordig niet meer gebruikt. mensen worden tegenwoordig via de verschillende computersystemen gesignaleerd. dit kan ook internationaal.

dit houdt in dat men internationaal weet dat iemand gezocht wordt. als deze persoon bij een controle wordt nagetrokken, komen de gegevens naar boven.

ook kan men via de computer vragen aan eenheden elders in het land of in het buitenland om actief op zoek te gaan naar deze persoon. maar dan moet er natuurlijk wel opsporingsindicatie zijn.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
"Hij gaat op de telex" is nog wel politiejargon gebleven
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
je hoort dat toch steeds minder. meestal wordt gezegd, dat iemand wordt gesignaleerd.