kun je schadevergoeding eisen bij niet verkregen woongenot?

Mijn wasmachine-afvoer is al ruim 5 weken verstopt, door feestdagen en administratief gedoe bij woonstichting en loodgieter is tot op heden nog niets gebeurd. Kan ik een vorm van schadevergoeding krijgen voor het ontbreken van woongenot. De volgende stap in dit drama is een camera-onderzoek waar mee de oorzaak v/d verstopping moet blijken, maar de verstopping zelf is er nog niet mee verholpen. Al die tijd kan ik thuis de wasmachine niet gebruiken en moet extra kosten maken voor wassen buiten de deur.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Eerst dat onderzoek afwachten, als naderhand blijkt dat de oorzaak licht in slecht onderhoud van de woning in het algemeen kan je evt de wbv aansprakelijk stellen. Bij als er een breuk in de afvoerleiding zit, of er is een tak doorheen gegroeid oid. Als blijkt dat er een sok in de afvoer zit, of een dot wasresten, zoals zeep, pluizen of vet dan zal je er toch echt zelf voor moeten opdraaien. En waarschijnlijk ook nog voor de kosten van de loodgieter en het onderzoek.