is een brief van een advocaat zonder dossiernummer rechtsgeldig?

Het briefpapier is echt van dat advocatenkantoor
Aan de frankeerstempel kan ik zien dat de envelop met inhoud van dat specifieke advocatenkantoor komt.
Het dossier heeft al een nummer, maar dat is nu niet vermeld en ook niet het briefnummer dat er normaal aan wordt gegeven.

Toegevoegd na 5 dagen:
Het betreft advocaat van mijn wederpartij. Vandaag weer dezelfde brief van 21.12.2013 ontvangen; nu aangetekend, met een begeleidend schrijven waarop weer geen dossiernummer (inhoud ongeveer: dat wellicht de vorige keer aan verkeerd adres is gezonden). De eerste keer op briefpapier, een paar dagen later op blanco papier. Het is een zeer bekend strafrechtadvocatenkantoor in Amsterdam, maar in mijn zaak houden ze zich bezig met huurrecht. Kantoornaam niet beginnend met de letter K, M of S.
Ik zal de drie antwoorden in mijn brief aan dat kantoor verwerken. Dank.

Toegevoegd na 6 dagen:
Twee verschillende huurders, broer en zus, zijnde zoon en dochter van een echtpaar veroordeelden voor grootschalige fraude met pgb's, valsheid in geschrifte en witwassen, betalen elk al acht maanden geen huur, onder het mom dat zij verrekenen met o.a. "bewoonbaar maken van de woningen" ......
Dat zijn feiten die de rechter toch wel zal aanmerken als zodanig ernstig dat hij mijn eis om de kamer(!)huurcontracten te beëindigen zal inwilligen. Ik zou niet weten wat de advocaat dan in mijn nadeel kan uitleggen met mijn brief van 8 bladzijden die ik heb klaarliggen in reactie op slecht een alinea van hem......

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook al zou het gaan om een pro deo zaak, dan nog is de betaling dusdanig dat u ook een foutloze schriftelijke afhandeling mag verlangen. Zelfs voor ogenschijnlijk kleine details.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is meestal niet gunstig als "leek" te corresponderen met de advocaat van de tegepartij. Alles wat u schrijft wordt ten gunste van zijn/haar cliënt gebruikt.

Antwoorden (2)

Het dossiernummer is alleen maar om het makkelijk terug te kunnen zoeken. Heeft verder niets met rechtsgeldigheid te maken. Maar als je het niet vertrouwt, neem contact op met het bureau
anneliez
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Praktisch en simpel.
Beetje slordig van het advocatenbureau. Maar uit de tekst moet u wel kunnen opmaken of het inderdaad om uw zaak gaat, maar dan nog. Vraag (eis) een nieuwe brief met alles erop en eraan.

Toegevoegd na 5 minuten:
De brief moet gerelateerd zijn aan één bepaald dossier, en niet aan zomaar een dossier dat men er bij wijze van spreken later bij kan zoeken omdat naam en inhoud een beetje overeenkomen.