Wat is de alcohol en rookgrens in Duitsland?

Nu de alcoholleeftijd in Nederland naar 18 is gegaan, wat is de alcoholleeftijd in Duitsland?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
122.3K

Antwoorden (2)

14 jaar:Dranken zoals bier en wijn als er een volwassene met hoederecht in de buurt is.
16 jaar:Dranken zoals bier en wijn zonder toezicht

Vanaf 18 jaar mogen ze Cognac enzo drinken en roken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vanaf de leeftijd van 16 jaar mag men in Duitsland bier en (mousserende) wijn kopen en drinken. Onder toezicht van een wettelijk vertegenwoordiger mag een 14- of
15-jarige ook bier of wijn in het openbaar drinken.

Het kopen en drinken van sterke drank is in Duitsland toegestaan vanaf een leeftijd van 18 jaar.

Tabak mag in Duitsland alleen verkocht worden aan consumenten van 18 jaar en ouder, maar minderjarigen mogen wel rookaccessoires kopen zoals bijvoorbeeld vloeitjes, sigarettenhulzen en waterpijpen. Daarvoor is in de Duitse wet niets geregeld.

Zie voor meer informatie de bronnen.
Antoni