Ik zit nu al 6 jaar in het buitenland en mijn rijbewijs is op 16 maart 2009 verlopen. Als ik nu terugkeer nar Nederland kan ik hem dan verlengen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
SimonV
9 jaar geleden
Voor alle duidelijkheid: als je het rijbewijs verlengt, woon je in Nederland?

Het beste antwoord

Als uw rijbewijs is verlopen hoeft u niet opnieuw af te rijden. Behalve als u in het bezit bent van een rijbewijs dat voor 1 juli 1985 is verlopen. Dan is dit wel nodig.
Je kunt 'm dus gewoon verlengen.
SimonV
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat hangt er van af of u in een EU-land zit of niet.

U zit in een EU-land.
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Ik-woon-in-de-Europese-Unie.aspx?path=Portal/Particulier/Het%20rijbewijs/Nederlands%20rijbewijs%20verlengen

U zit NIet in een EU-land.
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Ik-woon-buiten-de-Europese-Unie-.aspx?path=Portal/Particulier/Het%20rijbewijs/Nederlands%20rijbewijs%20verlengen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Zoals ik het begrijp woont de vraagsteller niet in het buitenland.
SimonV
9 jaar geleden
Vraagsteller woont op het moment van verlenging in Nederland en wil een verlopen rijbewijs uit 2009 verlengen.
Dan is het niet interessant waar hij in de tussentijd gewoond heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
simonV
Daarom heb ik mijn antwoord algemeen beantwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
simonV
Citaat vraagsteller; "Ik zit nu al 6 jaar in het buitenland ".
SimonV
9 jaar geleden
Zoals ik al zei:
Vraagsteller woont op het moment van verlenging in Nederland en wil een verlopen rijbewijs uit 2009 verlengen.
Dan is het niet interessant waar hij in de tussentijd gezeten heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vraagsteller geeft nergens aan of ze wel of niet in Nederland woont.