Ik heb schade gereden aan de auto van mijn moeder. Vergoed mijn WA-verzekering dit?

De auto is niet verzekerd tegen schade.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb jij gereden met de auto van je moeder en toen schade daarmee gereden ? Nee dan niet . Heb jij met een andere auto daar tegen aan gereden ? Ja dan vergoed de wa van dat voertuig de schade .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met niet verzekerd tegen schade bedoel je dat de auto alleen WA verzekerd is neem ik aan (hoop ik)?

Het beste antwoord

Als je door eigen schuld een geleende of gehuurde auto beschadigt, is die schade, die hoog kan oplopen, niet gedekt onder de AVP, maar ook niet onder de WAM. In die gevallen kan alleen een door de eigenaar afgesloten cascoverzekering uitkomst bieden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op jouw Aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP) is aansprakelijkheid die met motorrijtuigen verband houdt uitgesloten.