Mag ik een ander signaal gebruiken dan de slow whoop?

Ik beheer een Ontruimingsinstallatie (let op: dus GEEN brandmeldinstallatie)

Omdat ons gebouw minder dan 500m2 telt is dit niet
Verplicht om te laten keuren en alles is dus in eigen beheer.

We willen de installatie laten uitbreiden maar omdat
We nogal dikke muren hebben komt het slow whoop signaal niet overal goed door. Op onze signaalgevers zit ook een andere toon, een soort fast whoop.

Mag deze ook gebruikt worden bij ontruiming? Dit signaal is veel doordringender .

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelf nadenken is belangrijker dan de normen.
Als je weet dat de slow whoop op plekken niet te horen is, dus actie ondernemen. Tijdelijk sowieso die andere.

Antwoorden (1)

De 'Slow Whoop' is de standaard voor een ontruimingsalarm.

Ik adviseer om hierop na te kijken:

NEN 2654-2:2004 nl

Beheer, controle en onderhoud van brandbeveiligingsinstallaties - Deel 2: Ontruimingsalarminstallaties
Computoon