Kan de gemeente aan het eind van een doodlopende straat zonder vooraankondiging een parkeerverbod bord plaatsen ?

Bewoners en bezoekers parkeren hier al sinds 1974 hun auto's. Autos worden geparkeerd buiten de rijbaan op een verharding. Een nieuwe bewoner heeft bij de Gemeente aangegeven dat het personenvervoer busje tbv een gehandicapt kind anders niet kan keren. De huidige situatie in de straat is identiek als ten tijde van de koop van de woning door de nieuwe bewoner.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2.3K
ronron1212
9 jaar geleden
maakt niet uit de gemeente kan ten alle tijden de verkeersborden plaatsen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ronron klopt, maar er moet wel een besluit of grondslag zijn dat dit mogelijk maakt.
tinus1969
9 jaar geleden
En dat besluit heeft waarschijnlijk weken geleden een keer verstopt in de krant gestaan (plaatselijke sufferdje: rubriek gemeentenieuws). Toen had je bezwaar moeten maken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vandaag telefonisch contact gehad met de Gemeente. Ze vertelden mij dat ze inderdaad voornemens zijn om deze week een bord te plaatsen. Er hebben ook al andere bewoners naar de Gemeente gebeld. Ik word binnen 2 werkdagen terug gebeld door de betrokken ambtenaar. Wordt vervolgd.
ronron1212
9 jaar geleden
Hiervoor gelden regels die zijn vastgelegd in de wegenverkeerswetgeving, namelijk in het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer BABW. Verkeerstekens kunnen namelijk grote gevolgen hebben voor belanghebbenden.

Antwoorden (1)

Het is blijkbaar gebeurd, dus het kan, als de commissie Verkeer van uw gemeente dat heeft goedgekeurd of, als zo'n commissie er niet is, de gemeenteraad ermee heeft ingestemd. Of het handig en gewenst is, en op grond waarvan (ongetwijfeld een raadsbesluit of plaatselijke verordening), is een andere zaak. Het enige dat er (lijkt mij) op zit, is contact opnemen met uw gemeente. Leden van gemeenteraden zijn vaak afschuwelijk slecht geinformeerd, degenen die hun huiswerk wel goed doen niet te na gesproken. Het staat u uiteraard vrij om de publiciteit te zoeken, maar met stroop vangt men meer vliegen dan met azijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het goed is heeft de Gemeente hier melding van gemaakt in de plaatselijk pers. Op basis van deze aankondiging kan dan vezwaar aangetekent worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is mogelijk, maar de Gemeenteberichten zijn vaak een dergelijke aaneenschakeling van berichten dat zo' n mededeling niet opvalt. in Zwolle waar wij wonen krijgen, als er iets gebeurt of in voorbereiding is, de bewoners doorgaans een briefje van de gemeente in de bus. maar ook dat hoeft niet per se.