verkeerd geinformeerd in winkel geld terug?

k heb 3 weken geleden gordijnen besteld bij de hema, deze heb ik eergisteren binnen gekregen, echter niet zoals ik dacht dat ik ze had besteld. In de winkel heeft de mevrouw mij verteld dat het gordijn geleverd wordt zoals de staal in de winkel hangt, ik hoefde dus GEEN voering bij te bestellen. Nu heb ik de gordijnen zonder voering binnen gekregen en in de winkel zeoden ze dat ze hier niks mee kunnen. Maar ik ben dus verkeerd geinformeerd. Heb ik recht op geld terug?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
Antoni
9 jaar geleden
Had de staal in de winkel wel of geen voering?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zoals ik het begrijp had de staal in de winkel wel een voering.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, de staal in de winkel had een voering. Een ander personeelslid was er bij toen die mevrouw tegen mij zei dat het gordijn standaard met voering geleverd wordt .

Antwoorden (3)

Ja, je hebt recht op geld terug, vanwege het niet juist informeren.
Maar ik begrijp dat je geen bewijs hebt? In dat geval hoop ik dat ze toegeeft dat ze u onjuist geinformeerd heeft, want als het uw woord is tegen het hunne, dat staat u er zeer slecht voor, omdat het product speciaal op maat gemaakt is voor u, en dan geld de geld terug regeling niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er was een ander personeelslid bij toen ik mijn gordijnen ging bestellen. Zij zegt ook dat die betreffende mevrouw heeft gezegd dat het gordijn standaard met voering geleverd wordt.
Ivana
9 jaar geleden
Als je een getuige hebt die dat desnoods openbaar wil bevestigen, dan sta je sterk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk eens aan, een getuige! Maar voordat je nu rechtszaken en dergelijke gaat aanspannen, of de rechtsbijstandsverzekering gaat inschakelen, zou ik gewoon eerst met deze informatie naar de bedrijfsleider stappen.
Die heeft geen baat bij ontevreden klanten of al dat gedoe en zal het zeer waarschijnlijk oplossen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alle bovenstaande is juist denk ik maar als aanvulling, als de staal in de winkel hangt en er geen verwijzing bijstaat dat het zonder voering geleverd wordt dan mag je er vanuit gaan dat het dus één koop is en met voering. Dat zou ik meenemen in het gesprek met de winkel want dan lijkt het op bedriegerij. Ik neem aan fat de prijs gelijk staat aan de staal en die was met voering. Ik denk dat je sterk staat in je recht als alles nog zo is als toen je het kocht, dus de staal met voering en prijs en geen verwijzing naar met of zonder voering.
Wanneer je in de winkel niet verder komt (heb ik ook eens gehad bij de hema met gordijnen) kun je een email naar het hoofdkantoor sturen. Zij geven dan opdracht aan de filiaalhouder/ster om dit op te lossen. Wanneer je dan met je getuige naar de hema gaat sta je sterker. Zij hebben een fout gemaakt door een staal met voering op te hangen met een bepaalde prijs die eigenlijk bedoeld is zonder voering, duidelijk hun fout. Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als een klant niet tevreden is met het product is het altijd toegestaan je geld terug te krijgen. Je kan bijvoorbeeld de Radar app downloaden. Daarin staan allerlei van dit soort wetgevingen.