Mag huur baas zomaar mensen laten overnachten?

Ik huur een appartement samen met iemand.Mag de huurbaas zomaar mensen laten overnachten? Niet in mijn kamer maar de logee maakte wel gebruik van de gezamenlijke ruimtes ( badkamer, keuken)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
tinus1969
9 jaar geleden
Wat huur je precies en hoe zit het appartement verder in elkaar -dus kunnen andere stukken verhuurd worden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies, je bent niet duidelijk. Zijn er kamers over waar jij niet mag komen? Die mogen dan verhuurd worden natuurlijk maar niet als jij een EIGEN opgang hebt. Als je een kamer huurt natuurlijk wel. Verder mag duidelijk zijn dat die ander de gemeenschappelijke ruimtes netjes moet achterlaten. Als je een HUIS huurt met eigen deur en opgang mag er niet iemand anders via die deur binnen komen.

Antwoorden (1)

Alleen als in je huurcontract gesproken wordt over gedeelde gezamelijke voorzieningen. Als jij huurder bent van de keuken en badkamer is dit uitgesloten.