Wat zijn mijn rechten bij de KPN?

Onze kpn glasvezel tv werkt vaak niet. Ik gebruik een powerline adapter die niet van KPN is. Deze heeft een monteur van KPN ons aangeraden. Nu onze tv het al een paar dagen niet doet ging ik weer bellen. Er zou een monteur naar kunnen kijken tegen uurtarief omdat we niet hun apparatuur gebruiken terwijl mensen van de KPN deze hebben aangeraden. Mag dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dezelfde als bij elk ander bedrijf.

En ja dat mag.

Kijk wat had die monteur dan moeten doen? Zijn mond houden terwijl hij weet dat de door jouw aangeschafte adapter 80% kans maakt goed te werken terwijl andere adapters maar 40% kans maken? De geadviseerde adapter zal echt wel goed zijn. Het probleem is gewoon dat de techniek op zich storingsgevoelig is.

Ik neem aan dat de monteur ook heeft gezegd dat je veel beter gewoon een directe netwerkkabel kan leggen van je modem naar je decoder.

Dat zou ik dus doen, de powerline adapter als verloren beschouwen(of deze voor iets anders gebruiken/verkopen) en een gat boren en daar een draad doorheen duwen. Niet die monteurs laten komen, die kunnen niks verbeteren aan de techniek achter powerline adapters en als ze de decoder direct aansluiten zal alles prima werken.

Je zou ook even de powerline adapter kunnen testen met een typische netwerk setup (laptop en desktop in een netwerk en dan een bestand overpompen).

KPN heeft alleen te maken tot het punt dat het signaal jouw huis in komt.

Toegevoegd na 10 minuten:
Oh, zie nu dat captcha iets met dezelfde strekking al als reactie had geplaatst. Nou ja, dan is het iig duidelijk dat je waarschijnlijk niks kan eisen in deze.

Hier op GV gebeurt overigens iets vergelijkbaars. Mensen vragen dingen waarvan je weet dat het problemen op kan leveren, in beginsel geef je dat steeds aan (nee, gamen op een laptop is geen goed idee) maar op een gegeven moment kom je erachter dat er toch nooit naar wordt geluisterd, dus geef je op een gegeven moment direct antwoord op de vraag. Zo zal het met zo'n monteur ook zijn, Die waarschuwt 99 keer dat powerline adapters/wifi/weet ik wat niet zo goed is en dat je een draad moet trekken. Mensen willen dat keer op keer niet. Ja, dan zal je na de 100ste keer gewoon de beste (van de slechtere) optie geven.

Alleen als hij gezegd heeft dat een powerline oplossing en een netwerkkabel om het even zijn (als jullie beide opties hebben besproken) zou het een slechte zaak zijn van de monteur.