verdacht worden van corruptie. kan dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
9 jaar geleden
Ja waarom niet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou zelfs zo gauw niet iets weten waar men iemand niet van kan verdenken.

Antwoorden (2)

Zeker. Als er aanwijzingen voor zijn, is die verdenking gerechtvaardigd. Maar dat geldt voor elk strafbaar feit.
Computoon
9 jaar geleden
Daar kan je inderdaad van verdacht worden.
Corruptie is strafbaar, conform artikel 177 van het Wetboek van Strafrecht.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voorbeeld: De NOS is vandaag met het volgende nieuwsbericht gekomen:
http://nos.nl/artikel/2014313-agent-in-limburg-verdacht-van-corruptie.html