Mag je toegang tot een spellensite of e-book collectie verkopen?

Stel, een persoon heeft jarenlang spellen legaal gedownload van een spellensite, dat kunnen ondertussen wel honderden spellen zijn, de aankoopgeschiedenis blijft op deze website, je kunt dus altijd je gekochte spel weer downloaden.
Nu is deze persoon er ondertussen aardig zat van en wil de toegang tot deze website verkopen, de nieuwe eigena(a)r(esse) kan het email adres en het wachtwoord aanpassen zodat de verkoper geen toegang meer heeft.
De verkoper heeft zelf geen kopieën lokaal bewaard.
Hetzelfde verhaal geld eigenlijk ook voor een e-book collectie.

Mag dat eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

dit scheelt per site.
meestal is het persoon gebonden.
lees de algemene voorwaarden door om er zeker van te zijn.