Is het strafbaar om valse gegevens in the vullen op online vragenlijsten enquetes?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat voor vragenlijsten precies? En waarom zou je?
Antoni
9 jaar geleden
Bij de meeste vragen van een online vragenlijst of enquête zijn er geen "foute" antwoorden mogelijk. Dat je niet de waarheid invult, maakt, als het gaat om een grootschalige enquête met veel deelnemers, voor de totale resultaten weinig uit. Het is mogelijk om valse contactgegevens op te geven. Wat je daarmee opschiet, is de vraag.
Ritsuka
9 jaar geleden
waar is de vragenlijst voor bedoeld?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het lijkt me vrij zinloos. Wat is je reden om de enquete in te vullen?

Antwoorden (1)

Nee..een enquetes is geen officeel iets. De vraag is meer wat hun met jouw gegevens gaan doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus, niet strafbaar, maar wel erg kinderachtig als men het expres doet. Een bedrijf of organisatie laat enquêtes uitvoeren door speciale bureaus. Een professionele beoordelaar van de enquêteformulieren heeft snel genoeg in de gaten of de antwoorden met elkaar kloppen.