Moet je betalen voor iemand anders zijn abonnement?

We krijgen nu al een paar weken de Volkskrant binnen, hoewel we geen abonnement erop hebben genomen. Iemand zal het verkeerde adres ingevuld hebben. Kunnen wij gedwongen worden om te betalen voor deze kranten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Ritsuka
9 jaar geleden
neem contact op met de klantenafdeling, nummer staat vermeld op de krant
Erna55
9 jaar geleden
Het was ook mogelijk geweest om na 3 dagen bij klantenservice te informeren. Verrassend dat je deze vraag pas na een paar weken stelt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies. Bij zoiets neem je toch snel contact op met de klantennservice!
Ivana
9 jaar geleden
....en soms krijg je ineens een gratis krant van het AD of de Volkskrant ter kennismaking.

Antwoorden (3)

Nee, als jullie hier geen abonnement op genomen hebben, dan hoef je niet te betalen. Maar het kan natuurlijk ook dat iemand anders een abonnement op jullie naam heeft afgesloten, in dat geval moet je als je geen bewijs hebt wel betalen. Het lijkt me verstandig contact op te nemen met de Volkskrant, zodat je kunt achterhalen waarom de krant bij jullie bezorgd wordt.

Toegevoegd na 28 minuten:
Als de krant hier niet mee akkoord gaat, dan moeten zij bewijzen dat je dit abonnement hebt afgesloten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je belt naar de volkskrant en door geeft dat jij geen abbonement daar hebt dan zullen ze het het op stop zetten en contact opnemen met de gene die waarschijnlijkhet verkeerde adress heeft opgegeven
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een keer een abonnement aangesmeerd gekregen en daarna werd de krant op een verkeerd adres bezorgt. Omdat ik niet in de gaten had het abonnement wel ingegaan was. Kreeg ik een rekening voor het abonnement. De postbode wist wel de juist adres te vinden, maar de bezorger niet.

Ik kwam er onderuit door wanprestatie. Het product is geleverd het verkeerde adres.
Dus degene die het abonnement heeft afgesloten krijgt de rekening. Maar er is een product/dienst geleverd en er komt een rekening. En de krant is bezorgt, dus er is een product geleverd en geaccepteerd.

Vergelijk het met ongewenst op sturen van producten. Je mag het houden, maar je dient wel te melden dat het ongewenst is en te controleren of je niet een contract hebt afgesloten.

Dus bel de Volkskrant en vraag of er een abonnement loopt op jouw adres of jouw naam.

Nu is de VK een betrouwbare leverancier van producten en doet zij het netjes, maar er zijn leveranciers van producten die minder netjes zijn. Dan krijg je ongewenst dingen toe gestuurd omdat je getekend heb voor iets en daarna blijkt dat je getekend of ingestemd hebt voor een abonnement ipv iets eenmaligs of een proef.

De meeste kranten zijn zeer gemakkelijk in het verkopen van abonnementen door middel van aanbieden van proefabonnement en gratis opsturen, maar even gemakkelijk kom je er vanaf. Maar je dient wel op tijd of binnen een redelijke termijn actie ondernemen.

Waarschijnlijk is het een geval van verkeerd bezorgd. En waarschijnlijk is een buur boos op VK dat er niet bezorgt wordt.