Mag ik op mijn eigen land een konijn/haas/eend schieten met een lucht buks?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
3.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gelukkig mag het niet,trouwens alleen dierenbeulen doen zoiets,je kan ze niet eens doodschieten(gelukkig) maar je bezorgd ze wel pijn.
Bah walgelijk,ga op lege blikjes ofzo schieten,of verzin iets anders.
Rieneke1
9 jaar geleden
Eens met Laurena.

Antwoorden (2)

Nee. Om wild te mogen schieten moet je een jachtvergunning hebben. Zonder jachtvergunning wild schieten valt onder de noemer stropen. Ook op eigen terrein.
jc54
9 jaar geleden
Zoals JC54 al schreef, nee, dat is stropen.
Maar afgezien daarvan, met een luchtbukskogeltje ga jij die eend/haas/konijn echt niet doden. Je verminkt het dier alleen, kogeltje blijft in zijn lijf zitten en het is maar de vraag of dat er ooit weer uit komt. De wond gaat wel infecteren dus lang heeft het dier vermoedelijk niet meer te leven. Dat is dierenmishandeling. En dat is ook strafbaar.

Boete op mishandeling maximaal 3 jaar zitten of EUR 19.500,=
Op stropen max 2 jaar brommen en EUR 20.000,=
Duur eendje/haasje/konijntje!