Kan ik een opengemaakte doos binnen 14 dagen terugretourneren?

Ik heb online een hdmi kabel gekocht van 10 meter.
Omdat deze uiteindelijk toch te lang vind wil ik hem terugsturen. alleen heb ik de doos wel opengemaakt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
tinus1969
9 jaar geleden
Check eerst eens de algemene voorwaarden van de verkoper. Als er niets staat, dan geldt: Gekocht is gekocht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@tinus De wet gaat voor de algemene voorwaarden van de verkoper. 14 dagen is het minimum. https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedenk wel dat verzendkosten voor jouw rekening zijn. zowel heen als terug, dat is wellicht meer dan de kabel kost (of meer dan het verschil voor de kortere kabel MET ook weer verzendkosten). Eerst rekenen dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet de doos toch openmaken om te kijken of het het product is dat je besteld hebt en of het je bevalt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Joan, je hoeft een kabel niet te passen. Alle informatie staat op de doos!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Pelle, ik zeg niet dat hij de kabel moet passen, 10 meter is 10 meter, dan weet je van te voren of de lengte passend is. Maar bij terugzending hoeft men geen reden op te geven.
Je moet wel in de doos kijken of het bestelde erin zit. Ik heb wel eens een broodrooster gekocht, bij het openen van de doos bleek er een haardroger in te zitten. En zoiets overkwam mij niet één keer.

Antwoorden (1)

Bij "koop op afstand" via een webshop heb je het wettelijke recht het product te retourneren. Ook als de doos al is opengemaakt. Uiteraard mag het product niet beschadigd zijn. Voor de termijn waarbinnen het product retourgestuurd moet zijn en de manier waarop je dit moet doen, moet je de voorwaarden van de leverancier raadplegen. (Er zijn artikelen die om begrijpelijke redenen niet teruggestuurd kunnen worden) maar dat zijn uitzonderingen.
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Met een minimum van 14 dagen. (op de meeste goederen)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Als de mediamarkt niet gaat zeiken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat heeft de MM hiermee te maken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
alles
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus Natuurlijk heb je de doos opengemaakt, anders kun je toch niet zien wat er inzit. Wat wel telt is het volgende:
zat de kabel apart in een doosje, of zakje of heb je eventueel aangebrachte labels kapot gemaakt, dan zal terugsturen niet op prijs worden gesteld.
Mr Tomaat zegt het al: kijk naar de kosten. Verzendkosten (2x dus) ongeveer totaal € 8,00. Via internet kopen geeft de koper een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. De Internetverkoper heeft de plicht zo’n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Angelo522 heeft het volgende gelezen op de website van MediaMarkt:
Een afgeronde bestelling in de webshop kan helaas niet meer teruggedraaid worden. Dat houdt in dat men het bestelde in ontvangst dient te nemen, maar het recht van retourneren binnen 14 dagen blijft. Dat is gewoon het Webwinkelrecht waaraan de verkoper zich dient te houden en is bedoeld om de consument te beschermen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@JoanDArc en nogmaals Angelo552 Wat heeft de MM HIERmee te maken? Waar in de vraag/reacties/whatever wordt ook maar gesuggereerd dat het gekochte van de MM vandaan komt? "Als winkel de desbetreffende winkel maar niet gaat zeiken" is in mijn ogen een stuk logischer. Of mis ik nou wat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Mr Tomaat, dat zou logischer geweest zijn. Angelo roept maar wat. Hij/zij gaat van een verkeerde aanname uit en van een verkeerd geïnterpreteerde tekst op de website van MM. Heeft allemaal weinig met de vraag te maken, ik ga er dus verder niet op in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Angelo roept maar wat. Dat bedoel ik.