Bedrijf is een huurovereenkomst kwijt, kan men eisen een nieuwe overkomst te tekenen?

Een grote bankinstelling is de contracten van de huur van een safeloket (kluisje) kwijt en vraagt nu de huurders een handtekening te zetten onder een nieuw contract. De nieuwe contracten bevatten alleen de ingangsdatum van vandaag en tevens recente voorwaarden.

De vraag om een handtekening is natuurlijk om jurdische redenen, kunnen er addertjes onder het gras zitten bij het tekenen van een nieuwe contract en kunnen bedrijven dit van je eisen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Dat een van de partijen het contract kwijt is ( mogelijk zelfs wel bewust kwijt heeft gemaakt), betekent nog niet dat het oude contract niet meer rechtsgeldig is. Ik neem aan dat u zelf ook nog een getekend exemplaar heeft. U kunt voorstellen, om een kopie van dit contract aan de bank te geven, waarna u er nogmaals een handtekening onder zet.

Kan natuurlijk zijn, dat het nieuwe contract dat de bank u aan wil bieden, voor u gunstiger is. In dat geval kunt u accoord gaan met het nieuwe contract. Lees de boel echter wel zeer grondig door is mijn advies. tegenwoordig zijn steeds minder banken er nog echt voor de klanten, dus wees op uw hoede.
AlphaLimaSierra