mag je tijdens de vrijmarkt muziek afspelen via je laptop naar boxen toe?

Is het toegestaan om tijdens de vrijmarkt muziek af te spelen op boxen, en deze boxen bij mooi weer buiten te plaatsen? Als het geen mooi weer is, dan laat ik de boxen binnen, en doe ik het via die manier?

Ik neem aan dat je als bewoner geen vergunning hier nodig voor hebt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik hoop niet dat het mag...
Tijdens Konings-/Koninginnedag hoor je in ieder centrum al een kakofonie aan vreselijke muziek en geluiden.
Als er dan bij ieder kraampje ook nog eens een geluidsinstallatie komt te staan... brr...

Antwoorden (2)

In de meeste gemeentes mag je zonder vergunning geen versterkte muziek maken.
En dit valt daar in principe ook onder.

Hoe daar mee omgegaan wordt hangt van de situatie af, maar ik verwacht bij geringe "overlast" in het slechtste geval niet veel meer dan een waarschuwing en het verzoek je spullen weg te halen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee buiten wat de gemeente er van vind mag het niet omdat jij geen rechten hebt betaalt om de muziek voor publiek te draaien.
Cafe's winkels en zelfs bedrijven waar een centrale radio aanstaat moeten een bijdrage aan de buma betalen omdat iedereen de muziek kan horen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom de minnen bij dit bericht? Omdat de muziek buiten, in de openbare ruimte, wordt afgespeeld, kan je enerzijds te maken hebben met een evt. vergunning van de gemeente. En misschien was het niet de vraag (in principe staat het er los van), maar degene die de muziek afspeelt moet wel degelijk rekening houden met evt. auteursrecht op deze muziek. Ervan uitgaande dat de situatie wanneer de boxen binnen staan legaal is (dus dat je normaal gesproken ook auteursrecht afdraagt), is het misschien wel handig om voor deze situatie even bij Buma te informeren. http://www.bumastemra.nl/gebruikers/openbaar-maken-van-muziek/