Is een boete geldig als er een verkeerde naam staat op de sanctie?

Al bijna een jaar geleden ben ik met een te groot mes opgepakt, dit is een strafbaar feit aangezien het langer dan 28cm was. Ik ben er tegen in beroep gegaan aangezien er meerdere fouten zijn gemaakt bij de bekeuring.

Fout 1:

De naam van een ander familie lid staat erop, die niet ter plekke was bij aanhouding en er niks mee te maken heeft.

Fout 2:

Het feit werd bestraft als stiletto terwijl het helemaal geen stiletto was (wapen wet categorie C ipv B).

Aangezien dit toch best wel 2 ernstige fouten zijn (mijn mening) is mijn vraag of de overheid uberhaupt nog een poot heeft om op te staan, aangezien ik al 8 maanden niks meer heb gehoord na mijn eerste beroep.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
2.3K
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik wil even weten door wie die boete is opgelegd. Rechter?
Antoni
8 jaar geleden
@db32123, ben je echt in beroep gegaan tegen een door een rechter opgelegde straf of heb je alleen bezwaar gemaakt tegen de bekeuring? Daar zit nogal een verschil tussen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
db32123, Je hebt je toch moeten identificeren, heb je een tweelingbroer?
Heb je een id-bewijs getoond van een familielid die op je lijkt? In de Wet wapens en munitie staat onder Artikel 2 welke wapens onder deze wet vallen. Categorie I, voornamelijk messen. In de Regeling wapens en munitie staat de omschrijving van een stiletto en aanverwante artikelen.

Antwoorden (1)

Vervolging wordt gericht tegen degene jegens wie een vermoeden van enig strafbaar feit bestaat. Diens naam moet derhalve op boetes, dagvaardingen en vonnisen vermeld worden. Als de tenaamstelling niet klopt zal de vervolging tegen de verkeerde persoon worden ingesteld. Dat is op zich geen reden tot stopzetting van de vervolging maar in de praktijk zal dat wel gebeuren als het OM de fout ontdekt. Als de rechter dat moet doen zal hij de gedaagde ontslaan van rechtsvervolging.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Maarten, vragensteller zegt "opgepakt" te zijn, moet zich dus identificeren. Staat er plotseling de naam van een afwezig familielid op het boetebriefje.
Wat een klucht.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Plus, "niks meer gehoord na het eerste beroep". Het boetebriefje is dus wel bij de juiste persoon terecht gekomen.