Is tassencontrole toegestaan op de boot naar Terschelling?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
3.3K
tinus1969
8 jaar geleden
Waar staat dat er tassencontrole plaatsvindt?
ronron1212
8 jaar geleden
wordt dat dan gedaan?
Ritsuka
8 jaar geleden
dan moet je kijken in de voorwaarden van deze vervoerder

Het beste antwoord

Ja.

Dit staat in de algemene voorwaarden van de rederij:
10.5 Rederij Doeksen mag Passagiers de toegang tot het emplacement en/of aan boord ontzeggen, die in het bezit zijn van items, die door Rederij Doeksen als ongewenst worden beschouwd, waaronder in ieder geval wordt begrepen gevaarlijke, explosieve, radioactieve en/of giftige stoffen, smokkelwaar, wapens (zonder wapenvergunning), ammunitie of andere materialen of voorwerpen, die de gezondheid, het welbevinden en/of de veiligheid van de Passagiers en bemanning in gevaar kunnen brengen;
10.6 Indien de Passagier in het bezit is van één van de goederen, zoals bedoeld in lid 5 van dit artikel, en Rederij Doeksen komt hiervan voor het eerst op de hoogte tijdens de overtocht, dan is zij gerechtigd dit (deze) voorwerp(en) van de Passagier af te nemen en te bewaren gedurende de overtocht. Na aankomst op de bestemming ontvangt de Passagier de afgenomen goederen retour. Ook indien de Passagier over een wapenvergunning beschikt, is Rederij Doeksen gerechtigd het wapen in bewaring te nemen.

Als passagiers zich zodanig gedragen dat het personeel het vermoeden krijgt dat zij niet toegestane items bij zich hebben, dan is de enige manier om daarachter te komen een tascontrole uit te voeren. Ook staat het volgende in de huisregels:
- In verband met de veiligheid verzoeken wij u de aanwijzingen van het personeel op te volgen.
- Bezorg andere passagiers geen overlast.
- Wij schenken alleen alcohol aan passagiers van 18 jaar en ouder.
- Roken is alleen toegestaan op de buitendekken.
- Aan boord zijn vuurwerk, wapens en drugs niet toegestaan.

Kortom, als jij niets ongewensts meebrengt en je netjes gedraagt is er geen aanleiding om jouw tas te gaan controleren. Zo niet, dan is het personeel zeker wel gerechtigd om te kijken wat jij bij je hebt.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Exact. +
Lijkt me ook geen onredelijke eis.
Als er een noodsituatie ontstaat, is een boot een van de gevaarlijkste locaties om te vertoeven.
Met name een veerboot is een potentieel aantrekkelijk doelwit voor kwaadwillenden.