Mijn vriendin heeft enkele jaren in het buitenland gewoond. Kunnen haar kinderen met een verlopen paspoort naar Nederland reizen?

Mijn vriendin woont al enkele jaren in het buitenland. Haar oudste 2 kinderen zijn in Nederland geboren. Haar jongste in het buitenland. Haar kinderen beschikken over dubbele nationaliteit. De paspoorten zijn verlopen en haar man wil geen toestemming geven voor het aanvragen van nieuwe paspoorten.

Het huwelijk is slecht te noemen en gisteravond heeft haar man, mijn vriendin en haar dochter mishandeld. Mijn vriendin kon voorkomen dat haar zoon ook geslagen zou worden. Mijn vriendin wil vertrekken naar Nederland. Kan zij Nederland binnen reizen met een verlopen Nederlands paspoort?

Overigens de paspoort van mijn vriendin is niet verlopen. Daarnaast hebben haar kinderen een BSN nummer. Geboorteakte vanuit Nederland is aanwezig.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Denk niet dat ze in Nederland heel moeilijk doen maar in het land van vertrek zullen ze je niet op het vliegtuig laten met een verlopen paspoort . Kan ze niet langs de ambassade voor een noodpaspoort voor de kinderen ?