Wat houdt de rijbewijskeuring voor 70-jarigen in?

Is die keuring nu bij 70 of bij 75 jaar en wat houdt die in? Wordt men dan getest op gezondheid, rijvaardigheid en/of theoriekennis?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
2K
Reddie
8 jaar geleden
De 70 jarigen keuring wordt gehouden op 70 jaar. Zoals je al zou kunnen vermoeden.
Het is een medische keuring, en verder niet.
Het gaat over je gezichtsvermogen, hoe scherp het is, en wat je blikveld is.
Verder worden de krachten en bewegingsmogelijkheden van armen en benen getest.
En je bloeddruk en hartfrequentie worden gemeten.

Het beste antwoord

Vanaf 1 januari 2014 is de rijbewijskeuring voor 75 jarigen. Niet meer voor 70 jarigen.

Gekeken wordt naar je gezichtsvermogen per oog. Naar je evenwichtsgevoel (je moet afwisselend op je linker en rechtervoet je evenwicht houden). Recht over een lijn lopen. Laten zien dat je nog probleemloos je hoofd kan omdraaien om achterom te kijken. En je krijgt een lange lijst met vragen omtrent gezondheid en medicatiegebruik die je naar waarheid moet invullen.
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is bij 70 en alles wat lichamelijk invloed kan hebben op het besturen van een auto wordt getest.

Reactie vermogen, lichamelijke conditie, je ogen en dat soort zaken.
Het belangrijkste zijn natuurlijk je ogen, de rest stelt niet zo heel erg veel voor, vond ik zelf. ( ben bijna 73 )

Toegevoegd na 1 minuut:
had de vraag niet helemaal gelezen.
Ik heb geen test hoeven doen in een auto.
Ook geen theorie gedaan.
Bij 75 is dat mogelijk anders.