Moet er in deze situatie een ww uitkering worden aangevraagd?

Een kennis van mij wordt op 1 november werkeloos.
Vanaf heden kan hij een ww uitkering aanvragen.
Echter hij krijgt werk aangeboden. Wel met een stuk lager inkomen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zal van hoogte uitkering en loon afhangen.
Maar volgens mij kun je je vraag beter hier stellen:
http://www.uwv.nl/particulieren/formulieren/invullen-formulier-inkomstenopgave.aspx

Antwoorden (1)

Beste Patcat,

Je kennis kan WW aanvragen, mits hij er sprake is van urenverlies. Hij moet ten minste vijf uur per week werkloos worden ten opzichte van zijn oude baan. In dat geval kan hij WW krijgen. Omdat hij minder gaat verdienen, vult de WW zijn loon aan.

Actuele informatie over de voorwaarden op WW vind je hier: http://bit.ly/1pQOyHd.

Met vriendelijke groet,

Robert
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus het werkt niet per percentages? Stel dat je 36 uur werkte en nu ook werk voor 36 uur krijgt maar voor een 20% lager loon: dan krijg je niets?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beste Patcat, Ik begrijp dat het erg vervelend is voor je kennis, maar dat klopt. Het werkt met uren en loonverlies. En je dient beide te hebben om in aanmerking te komen voor een WW-uitkering. Met vriendelijke groet, Ella
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om bij UWV te kunnen werken lijkt het mij ook van belang om op te letten wie er een vraag stelt ;) Maar ik begrijp het, bedankt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sorry Pelle, niet goed opgelet!