Die naam vinden te kort. Zo mag "Rob" ook niet.
escape
8 jaar geleden
Afkortingen zijn niet toegestaan, Tomas mag, Tom niet. Tevens moet de naam naar het Portugees kunnen worden vertaald, dat kan met Tom niet (geen portugees equivalent).

https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20120901222036AAtOzt6
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
De link geeft meer info (Portuguese names are restricted by law. You have to pick from a list. This was done to prevent loonies from naming their kids something like "Lucifer" or "Hitler".)
Zulke lijsten bestaan in meer landen: Ook Marokko heeft vziw zo'n lijst. De lijst staat blijkbaar hier http://www.irn.mj.pt/sections/irn/a_registral/registos-centrais/docs-da-nacionalidade/vocabulos-admitidos-e/downloadFile/file/Lista_de_nomes30-06-2012.pdf?nocache=1341821060.06 let op: Nao admitido betekent 'niet erkend'9en zijn dus blijkbaar namen die expliciet NIET mogen).
volgens dit filmpje is het een afkorting dat niet mag in portugal ?

geen idee waarom snap het ook niet

maar blijkbaar is het geen portugeese naam of niet vertaalbaar naar het portugees ?

zie ook yahoo answers link