Duitsland en Zwitserland kennen ook hondenbelasting.

----- bron 1 ----honden zijn er in Duitsland en door iedere gemeente “kan” de belasting van de houder worden geheven.

De opbrengst vloeit naar de kassa van de gemeentes en zal door de gemeente niet alleen voor het opruimen van hondenpoep gebruikt worden maar ook voor alle andere dingen.

De gemeentes zijn niet verplicht om hondenbelasting te heffen maar gebruiken de belasting wel om de kassa op te vullen.
-------

-- bron 2 ---Bij ons in Zwitserland kost de belasting voor de eerste hond 150 Euro, voor de tweede en verdere hond 300 Euro!!!
Waakhonden op een boerderij kosten 50 Euro.
Maar we krijgen er wel wat voor terug hoor. Hier bestaat poep-opruim-plicht, en in alle gemeentes staan speciale hondenpoepbakken, waar je plastic zakjes uit kunt halen. Poep in het zakje, naar de bak en gelijk nieuwe zakjes meenemen.

Iedereen houdt zich hieraan, en de kosten ervan worden van het geld van de hondenbelasting betaald.
------

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook oostenrijk kent hondenbelasting.

Toegevoegd na 8 minuten:
De hondenbelasting in de Oostenrijkse hoofdstad in 2012 is € 72,-
Erna55