Waarom is de cookiewet een goed idee?

Mensen moeten kunnen kiezen en het feit dat cookies af en toe negatief uit kunnen pakken (hiermee bedoel ik bijvoorbeeld vluchten die duurder worden op basis van je cookies) kon ik al bedenken, maar welke reden zou je nog meer kunnen bedenken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
Erna55
8 jaar geleden
" vluchten die duurder worden op basis van cookies" .
Dit mag je me even uitleggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@erna55 https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=19&t=133789
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar is ook niet waar volgens anderen: http://www.z24.nl/geld/5-tips-om-goedkoper-vliegtickets-te-boeken-559915

Antwoorden (1)

Ik vind zelf dat het alleen maar irritant is, het zou beter zijn als webbrowsers een instelling hadden om alle cookies te accepteren of te blokkeren, Cookies zijn eigenlijk best handig:
- Bij het terugkomen naar Goeievraag.nl zijn we al ingelogd als we daar toestemming voor hebben gegeven.
- Bij webshops krijg je producten te zien die je waarschijnlijk leuk vind. (Op basis van de producten die je eerder hebt bekeken)
- Sommige sites gebruiken cookies als middel om je naam/leeftijd/geboortedatum enz. te onthouden en daar kunnen ze weer reclames/aanbiedingen laten zien die niet irritant zijn.
Ik vind zelf de cookiewet gewoon irritant, meer niet, als de site geen cookie gebruikt voor de cookiemelding krijg je die melding elke keer dat je die site bezoekt.