Ja dat mag.

Zolang het lemet (snijdend deel) niet langer is dan 28cm

Ook in nederland is dit legaal om aan te schaffen

Toegevoegd na 4 minuten:
Het mag niet verborgen zitten en moet bij vervoering een doel hebben.

(Alleen een honkbalknuppel in je achterbak als je van honkal af komt of er naar toe gaat)

Dus stel je gebruikt zo'n mes voor bij klimmen of survival, dan moet je die niet in de Albert Hein bij je hebben

Een potentieel wapen van bepaalde categorie mag ook absoluut niet zichtbaar zijn in openbare ruimte

Ik lijk bijna op een disclaimer maar dat ben ik niet.

Toegevoegd na 9 minuten:
Verborgen en niet zichtbaar zijn 2 verschillende dingen

Verborgen is bijvoorbeeld vast gebonden aan lichaamsdelen of dichtbij gebruiksklaar verstopt.

Niet zichtbaar js bijvoorbeeld in de verpakking in een doosje in de kast of kofferbak.

Een object als dit is bij het ontbreken van een duidelijke functie én gebruiksklaar hebben binnen handbereik verboden
Bronnen: