Mag je na sluitingtijd in je eigen restaurant roken?

Rook verbod. In eet tentjes, kroegen enz.
Stel ik heb zelf een zaak, mag ik dan na werktijd binnen roken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
4.4K
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Vraag 2: Ben je verplicht om een controleur van de vwa binnen te laten NA sluitingstijd? Zo niet? Lekker roken binnen en doe de gordijnen dicht.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
:p
Ik ben geen roker en eerlijk gezegd ben ik blij dat er in die gelegenheden niet meer gerookt wordt.
Maar die discussie is eindeloos....
:D

Antwoorden (2)

Nee. Met ingang van de wetgeving in 2008 mag er in het bedrijf in het geheel niet gerookt worden, ook niet na sluitingstijd.
Lees: https://www.fnvhoreca.nl/111/Meestgestelde_vragen_over_roken_in_de_horeca.html
escape
8 jaar geleden
Nee, dit mag ook niet.
"Na 1 juli 2008 mag er in het bedrijf niet meer gerookt worden. Rokende werknemers zullen ook van de rookruimte gebruik moeten maken."
Het rookverbod in de horeca geldt altijd, ook tijdens privéfeestjes of na sluitingstijd