omdat wij geen doodstraf hebben in nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In de eerste plaats omdat de doodstraf in Nederland al lang geleden is afgeschaft en slechts nog bij ernstige oorlogsmisdaden zou kunnen worden gebruikt.

Verder, wat je ook van het besnijden mag vinden, is de doodstraf een heel zware straf. Een straf moet wel in proportie tot het gepleegde feit staan. Iemand om het leven brengen vanwege een besnijdenis is geheel buiten elke proportie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
dan kunnen ze op alles wel de doodstraf zetten zoals
kinderverkrachting,moord enz enz.

Ik keur het natuurlijk niet goed maar zo is de wet nu eenmaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor 1 ding die jij opnoemt zou het trouwens geen kwaad kunnen de doodstraf weer in te voeren (en ook uit voeren)
Voor die andere kunnen er verzachtende omstandigheden zijn. die enz. enz. moeten we per geval bekijken.
dit is mijn mening
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor elke gedraging menselijk of dierlijk is wel een grond te bedenken die een dader een motief geeft. Meestal worden die buiten de persoon gezocht (schuld van de ouders etc)
omdat nederland niet de doodstraf heeft maar er staat wel een gevangenisstraf op
Tegenwoordig wordt voor meisjesbesnijdenis vaak de afkorting VGV, die staat voor vrouwelijke genitale verminking, gebruikt, omdat vrouwenbesnijdenis in alle westerse landen expliciet is verboden, strafbaar is als misdrijf en in de meeste westerse landen ook actief wordt vervolgd. Vrees voor besnijdenis onder dwang bij dochters van islamitische ouders is in sommige landen (waaronder Canada) ook een voldoende grond voor toekenning van politiek asiel. In Nederland en België is vrouwenbesnijdenis in het wetboek expliciet strafbaar gesteld als verminking. De maximumstraf in Nederland is 12 jaar gevangenisstraf, daar kan nog een strafverzwaring bovenop komen indien de dader(s) familieleden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel vrouwen, die zelf als meisje besneden zijn, vinden het een kwestie van cultuur. 'Het hoort er nu eenmaal bij". Vaak staan ze er niet eens bij stil, tenzij ze klachten hebben die door die besnijdenis zijn ontstaan. Met de wetenschap dat besnijdenis feitelijk een verminking is geven velen aan dit hun dochters niet te willen aandoen. Maar we weten dat sociale druk een grote rol kan spelen om die mening bij te stellen.

Meisjesbesnijdenis als een zeer ernstig vergrijp behandelen en als zodanig strafbaar stellen vind ik voldoende. Dat zou wereldwijd aan de orde moeten zijn. De doodstraf heeft nog nooit meer opgeleverd dan het definitief vernietigen van mensenlevens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom staat op moord met voorbedachte rade geen doodstraf in NL en in Amerika wel?
In Somalie vinden ze het normaal in NL abnormaal.
Lands wijs, lands eer. Of te wel, mensen denken over verschillende misdaden op verschillende manieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je ziet heft nederland geen doodstraf, hoe gruwelijk ook, iemand het leven afnemen is geen goede zaak. Als je kijkt naarhet aantal gerechtelijke dwalingen van de laatste tijd is dat misschien maar goed ook dat we die mensen niet hebben doodgemaakt. Het is definitief. Nu zijn de onschuldigen vrij, anders had de nederlandse staat een aantal moorden op zijn geweten.
Als beschaafd volk zou je zo iets niet moeten willen.
Ja natuurlijk praat je anders als jou dochter zal worden verkracht of je vrouw. Maar dat zou je ook doen als je man of je broer de doodstraf zou krijgen en hij naderhand toch onschuldig blijkt te zijn. Ik heb geen van beide petten op maar dat is de wijze hoe ik er nu tegenaan kijk.
Een goed antwoord zou kunnen komen van iemand die beide heeft meegemaakt en dan vragen wat erger was. Hoewel ik natuurlijk faliekant tegen elke vorm van dwang, verkrachting of wat dan ook ben maar voor de beeldvorming zou je een waardevol antwoord kunnen verwachten