Hoe ga je om met iemand die flauwe grapjes maakt?

Een vriendin van mij is heel aardig enzo. Maar ze heeft een nadeel namelijk dat ze grappen maakt die ze alleen zelf grappig vindt. Ik weet niet hoe ik daar mee om moet gaan, soms zeg ik natuurlijk welleens sarcastisch van: 'haha echt grappig.' maar volgens mij beseft ze niet dat we haar grapjes helemaal niet leuk vinden, maar ze lacht ook om haar eigen grappen. Ik vind het ook weer zo lullig om recht in haar gezicht te zeggen dat ze flauwe grappen maakt. O ja, we zijn trouwens 15 jaar voor de duidelijkheid.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
5K

Het beste antwoord

Humor verschilt enorm per persoon, wat de een hilarisch vind is voor een ander misschien flauw. Dat is helemaal niet erg, je hoeft niet dezelfde mening te hebben over wat grappig is en wat niet om toch vrienden te zijn!

Als ze flauwe grapjes maakt over dingen die er niet toe doen (zoals: het is groen en het komt van een berg? Een SLAwine!) laat haar dan lekker lachen, lachen is leuk, lachen is goed voor je, als je het zelf niet grappig vind dan reageer je er gewoon niet op

Als ze grapjes maakt die flauw zijn op een manier waar jij je persoonlijk door benadeeld voelt (grapjes over jou persoonlijk bijvoorbeeld) dan zou je haar op een rustig moment kunnen uitleggen hoe je je voelt en haar kunnen vragen of ze er mee op wil houden, waarschijnlijk heeft ze het nooit zo bedoelt
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Negeren. Als ze ook maar een beetje sensitief is zal ze de boodschap snel genoeg begrijpen, zonder dat je de confrontatie aan hoeft te gaan.

Lukt dat niet, dan zit er niets anders op dan het (uiteraard op een respectvolle manier) bespreekbaar te maken. Is gelijk een goede test of jullie vriendschap bestendig genoeg is om eerlijk naar elkaar te zijn. Succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben 13 jaar en naam zelf ook de hele dag flauwe grappen. Je moet gewoom flauw terugreageren, een dom antwoord teruggeven. Dan kunnen die flauwe grappen ineens heel leuk worden!