Hoe zorg ik er voor dat hij meer moeite voor me doet en hoe zorg ik ervoor dat ik wat zekerder van mezelf word?

Hallo, ik ben nu al een tijdje op iemand verliefd maar via internet. We skypen maar 1 keer in de week op een zondag, en ik vind dat best wel weinig. Hij is erg game verslaafd en daardoor negeert hij mijn apps of snaps en dat vind ik erg jammer. Altijd moet alles van mijn kant komen bijvoorbeeld vraag ik of hij wilt Skypen, maar hij vraagt dat nooit. Ik ben ook best wel onzeker en dat is de reden dat ik niet durf af te spreken. Ik ben bang dat hij me dan niet meer leuk vindt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Amadea
7 jaar geleden
Die moeite zou ik niet doen voor een gameverslaafde. Hij zal daar echt niet voor jou mee gaan stoppen. Zoek liever contact met een leuke jongen in real life!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mannen zijn jagers, zodra ze de prooi gevangen hebben is hun belangstelling meestal weg. Jij laat denk ik, teveel blijken hoe leuk je hem vindt door hem steeds te benaderen, laat eens een tijdje niets van je horen, doe even een tijdje niets in zijn richting, als hij dan reageert vindt hij jou de moeite waard en zal hij weer proberen jouw aandacht weer te krijgen, vindt hij jou niet leuk meer, dan laat ook hij niets meer van zich horen en moet je je daarbij neerleggen.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik weet uit ervaring dat een gameverslaafde heel moeilijk is om mee om te gaan. Mijn man is gameverslaafd. En ik zelf ben dat ook. Alleen ik ben gestopt met gamen. Neemt niet weg dat ik nog steeds verslaafd ben. Zoek iemand anders. Als je hem maar 1x in de week spreekt via Skype kan je sowieso geen relatie opbouwen. Zoek iemand die je gewoon in het echt ziet en spreekt niet via de PC.

Antwoorden (1)

Ach @Juliet verkering met iemand via Internet, die game-verslaafd is en eigenlijk alleen om die reden al geen interesse heeft... zodat jij dus kansloos bent.
Jij moet voorstellen om te Skypen, 1 keer per week! en hij reageert niet op je apps... Alles komt van één kant , van jouw kant.

Het is niet best, geen beste basis om te beginnen en je kent elkaar nog niet eens. Het lijkt me een veel beter idee, je zei het zelf eigenlijk al , om aan je onzekerheid te werken.

Er is ook al opgemerkt, dat de man de jager is en zodra hij de prooi binnen heeft, gevangen heeft, is de interesse weg ... de strijd is gestreden: hij heeft al gewonnen! Zou je door minder zijn aandacht te trekken, minder apps en minder telefoontjes !

Een goed idee zou zijn, om je erbij neer te leggen dat je het niet kunt winnen van een computer bij een game-verslaafde ... echt .. dat win je niet...

Beter zou zijn om je helemaal op iets anders te richten, totaal geen belangstelling meer tonen en met vrienden en vriendinnen andere dingen gaan doen.

Of natuurlijk een sport oppakken of een hobby met een paar vriendinnen gaan beoefenen, lol hebben , plezier maken en hier krijg je ook meer zekerheid over je zelf van.

De volgende keer dat je iemand ontmoet kun je met deze meteen afspreken en daar is dan geen probleem meer in ieder geval.