word hard werken beloond?

Ik hoor steeds meer mensen zegen dat hard werken wordt beloond, maar klopt dit?
Of is het een fabeltje? Ik zou heel graag profvoetballer willen worden.
Word heel hard werken in het voetbal ook beloond?

Toegevoegd na 14 minuten:
Is Cristiano Ronaldo niet een voorbeeld van heel hard werken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7.3K
ronron1212
7 jaar geleden
Als je goed bent wel erg goed beloond zelfs.
kierkegaard47
7 jaar geleden
Doorgaans zijn mensen die grote successen boeken zowel goed in hun vak als hardwerkend. Heb je van nature aanleg, maar ben je lui, dan zal je niet zo heel ver komen. Werk je keihard, maar heb je weinig aanleg, dan kom je waarschijnlijk ook niet zo ver. Het gaat om de combinatie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe weet je of je van nature aanleg hebt?
Erna55
7 jaar geleden
Je trainer ziet je voetballen. Vraag aan je trainer wat hij van je vindt.
Castle
7 jaar geleden
Dat weet je als bepaalde zaken je makkelijker afgaat dan bij een ander. Als je resultaat veel beter is als bij een gemiddelde ander. Bijvoorbeeld als je gemiddeld per wedstrijd meer scoort dan iemand in een gelijke situatie.
Amadea
7 jaar geleden
Als het gaat om arbeid verrichten dan wordt hard werken zeer zeker beloond. Ik zie voetbal als een spel, dat doe je ter ontspanning in je vrije tijd. Voetballen is in mijn ogen geen werken.
Computoon
7 jaar geleden
Voor een profvoetballer is voetballen wel werk. Buitengewoon goed betaald werk overigens maar goed, het is niet vol te houden tot je 67e. Een topvoetballer die het zuinig aan doet en zijn geld goed beheert, zou na zijn voetbalcarriere voor het geld niet meer hoeven te werken. Maar liefde maakt soms blind en hij trouwt dan met een dame die graag in een SUV rijdt en wier hobby geld uitgeven in de Kalverstraat is.

Antwoorden (4)

Nee, dat klinkt te mooi om waar te zijn.
Er zijn landen waar mensen keihard werken voor een paar euro per dag.

Wat een profvoetballer betreft: het gemiddelde salaris in de Eredivisie komt in 2015 uit op ongeveer 250.000 euro bruto per jaar.
Maar heel hard schijn je hier niet voor te hoeven werken: een paar uur trainen per dag en één of twee wedstrijden per week spelen.
SimonV
7 jaar geleden
In het algemeen gesproken: nee. Het is meer de "marktwaarde" die de hoogte van een salaris bepaalt. Een IT'er of accountmanager met een hbo-opleiding verdient meer dan een verpleegkundige of leraar in het basisonderwijs met een hbo-opleiding.

Maar in de top van het voetbal wordt talent wel (buitensporig) zwaar beloond. Dat wil niet altijd zeggen dat zo'n speler er ook hard voor gewerkt heeft.

Vergelijk het met school. Een talentvolle leerling hoeft weinig te doen voor de vakken waar hij goed in is. Hij haalt toch wel hoge cijfers. Terwijl een andere leerling met veel doorzettingsvermogen dat niveau niet haalt. Niets aan te doen. Zo werkt het ook op andere terreinen. Wat niet in aanleg aanwezig is, kun je er niet uithalen.

Het enige wat een topclub hoeft te doen is al die talenten samen te laten samenwerken om tot een goed totaalresultaat te komen. Door alleen talenten bij elkaar te zetten, heb je nog niet automatisch een goed team.
Computoon
7 jaar geleden
Nee hard werken wordt niet beloond met veel geld.

Talent wel, zoals bij:
Filmsterren en regisseurs
Voetballers
Zangers
Diskjockeys
Enz.

Hard werken geeft een intrinsieke beloning.
Je voet je goed, en blijft geestelijk gezond als je hard werkt.
Je hebt daardoor minder kans op psychische problemen.
Niet in bed blijven liggen maar op tijd er uit en de hele dag onder de mensen.
Als je werk hebt waarbij je iets maakt, bijvoorbeeld een kast, krijg je als hij klaar is een goed gevoel, van tevredenheid en trots.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zijn ook voetballers waar veel mensen geen talent in zien die toch veel geld verdienen.
Wordt hard werken beloond? Dit is een goeie vraag ; nu het antwoord :

Vrijdagavond was op RTL4 de tv-show "Holland's got talent" en de vak-jury becommentarieert ieder optreden.

Dit was een halve finale, dus er werd ook teruggekeken op eerdere optredens, op vorige vertoning van hun kunsten. Zij , de kandidaten , hadden een ander lied ingestudeerd of een andere act / kunstje geleerd (heel erg goede zaten er weer tussen).

Op een moment werd na het geweldig optreden van een jonge jongen gezegd , dat hij behalve zijn talent zo heel hard gewerkt had!! >>Tádá ... dat is de kern van het hele verhaal ...

>>>Hij had behalve veel talent > zo heel hard gewerkt!! en dat toonde , dat bleek uit zijn optreden . <<<

Antwoord : > ja , gecombineerd met talent wordt hard werken beloond (als we het over voetbal hebben)

Beloond doordat je goed in de markt ligt.
Goed in de markt liggen betekent veel gevraagd worden en/of dat je marktwaarde stijgt.... > moeten er wel resultaten komen, maar die komen als je dus talent hebt en hard traint. Heb jij niet de gave / het talent om iemand gek te maken met je dribbel (basketbal) of heb jij niet het talent om die (straf-)corner er in te schieten (hockey) of ... ik kan doorgaan : op tijd te gijpen anders lig je om (zeilen) ... allemaal gevallen van talent en die gave kan beloond worden door hard te werken onder een goede trainer in een team dat geleid wordt door een goede coach .

Beste Ali, je loopt over van enthousiasme en wilt zó graag, maar je roept ook : "Ik ben AL 14 jaar!" ... Beste Ali, je bent nog jong en als je dit doel hebt, ga dan wat DOEN. Meldt je aan bij een voetbalclub, ga hard trainen en lekker spelen, vind uit waar je talenten liggen, vraag advies aan de trainer (over trainen/oefenen/conditietraining) en vooral GENIET ervan!

Onderweg kom je er vast wel achter OF en WELK talent je hebt.

Doe je best!

Toegevoegd na 3 minuten:
Cristiano Ronaldo heeft ook heel veel talent, dus JA hij is een voorbeeld van hard werken EN talent.