Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

leuke kinderboeken?

Ik loop stage op een basisschool, groep. Ik moet wat boeken uitzoeken om voor te lezen. Ik vind zelf de boekenserie van Iris & Michiel erg leuk, van bijvoorbeeld lekker weertje koekepeertje... Kent iemand nog wat boekenseries die hier op lijken, en die ik voor kan lezen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
941

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

pluk van de petteflat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knofje is een aanrader.
Met tekeningen van Dagmar Stam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wil je graag een boek waar je wat langer uit voor kan lezen of is een prentenboek ook goed?

Mijn kinderen vonden op die leeftijd het Gobbelgobbelmonster helemaal geweldig!
Echt een aanrader.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*De mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft van W. Holwartz
*De Rat van weinig woorden van Koos Meinderts
*Muisje andersom van Anita Jeram.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De boeken over "Meester Jaap", de coole meester van groep 5-6
Het zijn leuke herkenbare verhalen voor kinderen en het is op leuke wijze ook nog eens educatief. Mijn zoon vond het toen erg leuke boeken.
Ook : "allemaal sprookjes" van Annie M.G. Schmidt is een leuk boek.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Het grote boek van Merel (bestaat uit verschillende deeltjes) van Rindert Kromhout.

En natuurlijk de geweldige, lieve boeken over Robin door Sjoerd Kuyper.

Marianne Busser heeft enorm veel leuke boeken voor kleuters geschreven, b.v. Hoera, ik ga naar groep 1 en
de Koen en Lot-boeken.

Deze schrijvers hebben verschillende bekroningen gekregen voor hun kinderboeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
De boeken van Marianne Busser komen het meest overeen met de boeken van Carry Slee (van Iris & Michiel en Lekker weertje koekepeertje).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jip en Janneke blijven leuk

Je kan ook naar de bieb gaan daar kunnen ze je advies geven over geschikte boeken voor leerlingen in groep 1.

In de link staan nog leuke tips over voorlezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt natuurlijk helemaal aan de leeftijd van de kinderen. Kleuters willen hele andere verhalen als onderbouw / bovenbouw.

Voor kleuters zijn de boeken van Busser en Schroder echt heel leuk.

Voor de wat oudere blijft Roald Dahl natuurlijk geweldig. Spannend en leuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prentenboeken die je goed voor kunt lezen in de kring zijn de boeken van Lars, de Kleine IJsbeer (Hans de Beer) en de boeken van Kikker (Max Velthuijs). Waren hier altijd een groot succes.

Rindert Kromhout heeft ook veel verhaaltjes geschreven die heel herkenbaar zijn voor kleuters.

Verhaaltjes die voor zich spreken en waar geen plaatjes bij nodig zijn, zijn die van Jip en Janneke (Annie M.G. Schmidt).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het letterwinkeltje( bij sommige uitgaven zit ook een cd) van Marianne Busser en Ron Schröder.In dit leuke boek legt opa Brom uit wat je allemaal met letters kunt doen.

Hoi,naar school! Vivian den Hollander.

Rupsje nooit genoeg. Eric Carle & Eric Carle(bruikbaar voor groep 1 t/m groep 8).

De spin die het te druk had.Eric Carle & Eric Carle.
Op een leuke en speelse manier komen alle dieren van de boerderij voorbij.

Heksie,Heks in de klas.Marjolein Snoeij.
Ontzettend grappig boek over een heksje dat niet kan lezen tot ze in de mensenwereld de scholen ontdekt.

Juf in de war.Anneke Scholtens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding