Wat is het verschil tussen een crème en een zalf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dat niet weet, kom ik nooit crème brulée bij je eten... ;-) Krijg ik straks een zalf voorgeschoteld...

Het beste antwoord

Een crème bestaat uit veel water en weinig vet of olie. Een crème doet dun aan en trekt snel weg, zodat je daarmee vrijwel niets doet tegen een droge huid.

Een zalf bevat vrijwel alleen vet en nauwelijks of geen water. Dit ziet er wat doorschijnend uit, is plakkeriger dan crème, blijft langer op de huid zitten en het blijft er ook lang glimmend uitzien, minder fraai.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gezegd.
Ik ben het alleen niet eens met wat je zegt over zalf, dat dat doorschijnend eruit ziet. Ik heb jaren zalf gehad die gewoon helemaal wit was, en zeker niet doorschijnend.

Andere antwoorden (1)

kwestie van viscositeit (stroperigheid)