Zwarte piet schminken, hoe doe je dat?

Tips voor schminken van zwarte Piet. Van roet tot crème, en hoe krijg je de schmink er weer vanaf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
12.2K

Het beste antwoord

Bij feestwinkels e.d. kun je goede schmink kopen. Ik vind persoonlijk donkerbruine schmink, zoals je ook op de TV ziet, mooier. Komt minder "bedreigend" over.

De schmink kun je later verwijderen met water en flink wat zeep. Je blijft nog wel een zwarte rand rond je ogen houden wat je wat moeilijker weg krijgt weet ik uit ervaring... Maar dat slijt wel.

En....vergeet de nek en oren niet! (-;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hierbij een site met een handleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem schmink op waterbasis, bijvoorbeeld van Grimas, en neem ook echt zwart. Hij is zwart van de schoorsteen en niet bruin.

Doe er geen (dag) creme onder maar aanbrengen met een natte spons of een kwast (penseel) Vergeet de oren en de nek niet. Deze schmink droogt ook mooi op en geeft dan minder af.

Daarna: onder de douche, gewoon met water en zeep eraf spoelen (niet met creme) Even een (oude) washand goed voldoen met een zeep en ook even flink door de oren. De eventuele laatste restanten rondom neus en ogen kun je dan nog met een goed vette creme en een zachte doek eraf halen (vaseline lanette of nivea)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Breng een basis grime aan met kryolan aquacolor kleur nr 101.

Denk aan de oren, kijk ook eens van onderaf, kinderen zien je grime werk zo en merken alles. Werk secuur om de mond. Lijntje onder de ogen en wenkbrauwen zwart maken met Kryolan aquacolor nr 071.

Lippen met een felle rode kleur lipstick nr 16 en rouge nr 56.

Een Pietje grime is pas compleet met zijn oorbellen, pruik, baret en kleding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedkope manier....... neem een kurk van een wijnfles en verbrand deze met een aansteker. Wanneer de kurk zwart wordt, even laten afkoelen en dan je gezicht schminken. Duurt wel eventjes, want je moet het steeds herhalen, maar je bent daarna zo zwart als roet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je eerst je gezicht insmeert met vaseline, was je de schmink er later veel gemakkelijker af.