Hoe komt het dat de straatlantaars soms overdag aan staan? En waarom wordt daar niet iets aan gedaan?

Vaak genoeg zie ik dat overdag straatlantaarns aanstaan. Nergens voor nodig...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Straatlantaarns gaan aan en uit dmv een sensor, welke registreert wanneer het licht of donker begint te worden.

Als je hebt ontdekt waar deze sensor zit (er zijn er namelijk een aantal per wijk), en je houdt hier overdag enige tijd iets voor, gaan de lantaarns aan. Hetzelfde werkt met een zaklantaarn als het donker is en de lantaarns aan zijn, dan gaan ze uit.

Ik spreek uit ervaring, ik ben ook jong geweest :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit gebeurt vaak op tijden dat de gemeenten (of andere instanties) de lataarns testen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de gemeentes vaak brak bezig zijn en andere dingen belangerijker vinden