Waarom is het belangrijk de looprichting van papier te weten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Het beste antwoord

De looprichting van het papier is belangrijk te weten voor ieder die die iets met papier doet, zoals een drukker, die het papier door een drukpers moet voeren.

Als de looprichting van het papier verkeerd is zal het sneller storingen veroorzaken bij het doorvoeren in de drukpers. Dit laatste geld ook voor kopieermachines.

Ook bij het drukken van verschillende kleuren overelkaar is het belangrijk de looprichting te kennen in verband met het passen van de beelden op elkaar.

Ook de boekbinder zou willen weten wat de looprichting van het papier is; als deze verkeerd is kan het papier in de rug van het boek b.v. gaan bobbelen.
Bij het vouwen van het papier zou het papier op de vouw kunnen breken op de vouw.

Papier is een natuurproduct en heeft zou zijn eigen 'wil'; als die gekend wordt, is het een stuk meegaander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet beter kunnen uitleggen en ik zit toch al bijna 20 jaar in het drukkerij- en kopieerwereldje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook van mij een pluim in de vorm van een +. Vooral bij nat worden van het papier door wat voor oorzaak dan ook is die looprichting van belang. Uitstekend antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx +11

Andere antwoorden (2)

Omdat de drukker anders problemen met het drukken kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het papier 'trekt' anders bij het opdrogen van de inkt.

Toegevoegd na 33 seconden:
Dat geldt dus ook voor jouw computerprinter.