Blijkt dat via je studenten ov chipkaart gewoon gratis reizen is en je enkel op 25&26dec. met korting rijdt, klopt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

ja klopt, als student heb je korting, in de WEEK, of WEEKEND. dit moet je zelf kiezen.. als je week abonnement hebt, net als ik. dan kun je niet vrij reizen op feestdagen.

feestdagen die gelden als feestdag waarop je niet gratis mag reizen zijn volgens DUO:

nieuwjaarsdag
goede vrijdag
1e paasdag
2e paasdag
koninginnedag
bevrijdingsdag
hemelvaartsdag
1e pinkster
2e pinkster
1e kerst 25-12
2e kerst 26-12
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja klopt.
Er zijn bepaalde datums in het jaar waar je niet gratis reist.