Wat is het lettertype dat bij Maan Roos Vis gebruikt wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
7.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van welke uitgave of editie? Heb je een afbeelding?

Het beste antwoord

Dat verschilt een beetje per boekje, al lijkt het al meer dan veertig jaar min of meer hetzelfde lettertype te zijn. Feitelijk verschilt het niet zo veel van Arial ; het belangrijkste verschil met de meeste denkbare lettertypes die er op lijken, is dat de spaties tussen de letters onderling heel groot zijn, waardoor de letters afzonderlijk goed leesbaar zijn. en GEEN hoofdletters. (Zie de tweede bron).

Over het algemeen worden fonts gebruikt die schreefloos zijn (zonder 'streepjes' aan de stokjes enzo), eenduidige letters (m verschilt van de omgekeerde w, a lijkt niet op een omgekeerde V , enzovoort. (Grappig genoeg echter heeft de l geen voetje).

Door te spelen met de spatiering (al kan dat niet in alle programma's) en een flinke lettergrootte te kiezen, kun je met Arial of Verdana heel aardige maan-roos-vis-achtige teksten maken.

Op de eerste link kun je lettertypes downloaden (twee soorten) die overeenkomen met wat de kinderen moeten leten en die ze kunnen overtrekken of inkleuren. Deze fonts heten Trace for Kids en Turn Table BV.