Waarom moet je bij winkels als Zeeman, Blokker en Wibra, je naam, adres en telefoonnummer op een bonnetje schrijven als je iets terugbrengt of ruilt?

Vroeger moest dat gewoon op de achterkant van de bon, maar tegenwoordig zijn het zelfs voorgedrukte bonnen.
Natuurlijk zal hier best over nagedacht zijn, maar toch snap ik het niet goed. Iemand die een trui terugbrengt, die hij al een week heeft gedragen, of een koffiezetapparaat waar hij aan heeft zitten prutsen, geeft natuurlijk zijn echte naam niet op. (Legitimeren hoeft niet)
En mensen die geen enkele kwalijke bedoeling hebben, geven gewoon hun echte naam op. In beide gevallen zijn die naam en adres zinloos. Wat denken deze winkelketens met deze maatregel te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
..Ha, ik geef vaak genoeg een alias op, terwijl ik toch geen slechte bedoeling heb!

Het beste antwoord

Het zou kunnen dat ze dat doen om fraude door eigen personeel te voorkomen. Die kunnen bonnen bij een aankoop door een klant achterhouden en dan "verzilveren". Maar ja....wie echt frauderen wil weet daar vast ook wel een oplossing voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zodat het personeel kan aantonen dat er echt iemand iets heeft ingeleverd en zij niet een bon zelf gebruikt hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien dat je weer voor iets kunt teriggeven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om na te kunnen gaan of retourgeld terecht is betaald, denk is. Dus een soort controle op fraude.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het moet omdat het JAREN geleden zo is ingevoerd en sindsdien heeft niemand erover nagedacht en waarschijnlijk klagen te weinig klanten hoe irritant ze het vinden, dus dan blijft het zo.

Want je hebt volledig gelijk, als je je niet hoeft te legitimeren is het echt onzin, kun je elke keer een andere naam opschrijven, en de verkoopsters kunnen evt ook een fictieve naam en handtekening zetten.

Bij ons heeft de blokker het geloof ik afgeschaft.

Ik ga bijna denken, ik zal de Zeeman eens mailen en kijken of het anders wordt....