Waar koop ik plexiglas?

Ik wil het plexiglas gebruiken als afdekplaat voor mijn nano aquarium. Afmetingen 30cm x 30cm.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.8K

Antwoorden (8)

Bij een verfzaak en schildersbedrijf. Zij zetten ook glas en verkopen glas en plexiglas.

Bij een doe het zelfzaak kun je ze ook bestellen.

Ze zijn niet goedkoop!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de veredelde bouwmarkt genaamd Nijhof. Ze zitten in ieder geval in Baarn (Midden Nederland). Daar waren ze goedkoper dan bij de Praxis en Gamma. En ze hadden ook meer keus. Verschillende diktes en verschillede mate van lichtdoorlating. Bij de zagerij van Nijhof kunnen ze hem op maat zagen. Maar je kan ook thuis met de decoupeerzaag aan de gang gaan. Ik zou dan een stofmasker gebruiken want misschien zijn die stofdeeltjes wel kankerverwekkend ofzo. Ik heb trouwens geen aandelen van ze.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.bouwplastics.nl/

http://www.plexiglas-shop.com/NL/en/index.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke bouwmarkt verkoopt Plexiglas......!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gamma, Praxis Karwei, Formido
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plexiglas, PMMA koop je bij bouwmarkten.
Denk er wel om dat diverse andere doorzichtige kunststoffen wel eens in de volksmond plexiglas genoemd worden. zoals het wat blauwige en zeer breekbare acrylplaat en het dure en vrijwel onbreekbare polycarbonaat (macrolon)
Voor een aquarium is zowel plexiglas als macrolon geschikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plexiglas is vrij duur. Tip van de week; Ga eens langs bij een caravandealer in jouw buurt, die heeft vast stukkende caravanramen liggen die hij anders af moet voeren.
Er zit er vast wel 1 bij die groot genoeg is voor een stukje van 30 x 30
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier een voordelige en goede plexiglasleverancier