Waarom is negatief plus negatief positief

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is min plus min altijd nogsteeds min! Maar min maal min is wel plus. Bedoel je dat of snap ik je vraag gewoon niet?

Antwoorden (4)

Omdat bij -9 --8 je min8 van min9 afhaalt. Dus hetzelfde als 8 erbij doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De uitleg klinkt raar maar:

Je zegt dat het gene wat negatief is, negatief is.

Stel: Je leraar zegt dat jij een vraag fout hebt. En jij zegt tegen je leraar dat hij het fout heeft, over dat dat antwoord fout is. Je zegt dus dat het negatieve, negatief is. Daardoor was die vraag wel goed.

negatief zegt eigenlijk dat iets er niet is, of niet klopt.
Negatief + negatief zegt dus dat negatief niet klopt, waardoor het positief is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Negatief vermenigvuldigd met negatief is positief.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het is pas positief als je een negatief getal min een negatief getal doet. Dan heb je twee minnen achter elkaar dus een vermenigvuldiging. Dus dan vervang je die minnen door een plus. Dan krijg je dus positief
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede tip van mij.
Vijand= negatief
Vriend = postief

De vijand van me vriend is mijn vijand.
Oftewel negatief x positief is negatief .
Nog een voorbeeld, vijand van me vijand is mijn vriend.
Negatief x negatief is positief.

Geen dank en mocht je het niet snappen ben ik er.