Waarom dat als je lang op het toilet zit, bijv als je een boekje leest of met je telefoon zit te spelen, je voet slaapt ? Op een stoel aan tafel zit

je ook lang maar dan heb ik nooit last

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
13.3K

Het beste antwoord

Als je op het toilet zit, zit je vaak wat voorovergebogen. Dit vergemakkelijkt de stoelgang.
Hierdoor word de doorstroming van het bloed naar je been gedeeltelijk afgekneld.
Ook zit je op de wc bril al een beetje ingezakt, omdat je met je achterste door het gat zit.
Als je aan een tafel zit op een gewone stoel, zit je rechtop en gebeurt dit niet zo snel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Probeer maar eens op een tafel stoel met de benen over elkaar of bovenop een been te gaan zitten, dan knel je ook de doorstroming van het bloed af en gaat je been slapen.